חוויה עוצמתית, אמנותית וחברתית: בתיאטרון נא לגעת תפגשו שחקנים חירשים, עיוורים וחירשים-עיוורים יצירתיים, עצמאיים ומלאי שמחת חיים, אשר שמחים להעניק לקהל הרואה והשומע את מתנת האמנות.
תיאטרון נא לגעת
תיאטרון "נא לגעת" הוקם בשנת 2002 על ידי עדינה טל וערן גור במטרה לשלב אנשים חרשים-עיוורים בעולם התרבות. אנסמבל השחקנים מנה 11 שחקנים חרשים-עיוורים אשר הציגו לקהל הצופים חוויה אמנותית ותרבותית ייחודית שאין כדוגמתה. ההצגה הראשונה של התיאטרון "אור שומעים בזיג זג" הועלה בארץ וברחבי העולם וזכתה לביקורות נלהבות בקרב צופים ומבקרים כאחד. ההצגה השנייה של התיאטרון, "לא על הלחם לבדו" הוצגה אף היא על בימות תיאטרון מובילות ופסטיבלים יוקרתיים בארץ ובחו"ל ורצה מיום פתיחת המרכז כחלק בלתי נפרד מהרפרטואר האומנותי של התיאטרון. הפקות המקור של התיאטרון זכו להצלחה מסחררת והוצגו מעל ל-1500 פעמים בישראל, אנגליה, ארה"ב, דרום קוריאה, אוסטרליה פולין ועוד.
תיאטרון "נא לגעת" הוקם בשנת 2002 על ידי עדינה טל וערן גור במטרה לשלב אנשים חרשים-עיוורים בעולם התרבות. אנסמבל השחקנים מנה 11 שחקנים חרשים-עיוורים אשר הציגו לקהל הצופים חוויה אמנותית ותרבותית ייחודית שאין כדוגמתה. ההצגה הראשונה של התיאטרון "אור שומעים בזיג זג" הועלה בארץ וברחבי העולם וזכתה לביקורות נלהבות בקרב צופים ומבקרים כאחד. ההצגה השנייה של התיאטרון, "לא על הלחם לבדו" הוצגה אף היא על בימות תיאטרון מובילות ופסטיבלים יוקרתיים בארץ ובחו"ל ורצה מיום פתיחת המרכז כחלק בלתי נפרד מהרפרטואר האומנותי של התיאטרון. הפקות המקור של התיאטרון זכו להצלחה מסחררת והוצגו מעל ל-1500 פעמים בישראל, אנגליה, ארה"ב, דרום קוריאה, אוסטרליה פולין ועוד.
על ההצגות:
לא על הלחם לבדו | מאת עדינה טל ובבימויה
ההצגה "לא על הלחם לבדו" מורכבת מאנסמבל של אחד עשר שחקנים חרשים-עיוורים, הלוקחים את הקהל למסע בעולמם הפנימי, במחוזות החושך, הדממה ו.. הלחם. סביב ציר הזמן של לישת הבצק, התפחתו ואפייתו על הבמה נוצר מפגש בין השחקנים לקהל במהלכו מובילים השחקנים את הצופים אל רגעים קסומים בין פנטזיה למציאות, בין המפואר למגוחך. יחד משחזרים השחקנים זיכרונות, מגשימים חלומות נשכחים ו"נוגעים" בניצוץ הבריאה הקיים בכל אחד מאיתנו ומחזירים את הצופה לבסיס, הלא הוא הלחם, המשול אל הגעגועים לבית. "כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם…"- אומרים השחקנים, ומדגישים את חשיבות המפגש בינם לבין הקהל, ואת הצורך בקשר עם הסביבה , צורך קיומי לא פחות מהצורך בלחם.
לטריילר לחצו כאן>>
ההצגה "לא על הלחם לבדו" מורכבת מאנסמבל של אחד עשר שחקנים חרשים-עיוורים, הלוקחים את הקהל למסע בעולמם הפנימי, במחוזות החושך, הדממה ו.. הלחם. סביב ציר הזמן של לישת הבצק, התפחתו ואפייתו על הבמה נוצר מפגש בין השחקנים לקהל במהלכו מובילים השחקנים את הצופים אל רגעים קסומים בין פנטזיה למציאות, בין המפואר למגוחך. יחד משחזרים השחקנים זיכרונות, מגשימים חלומות נשכחים ו"נוגעים" בניצוץ הבריאה הקיים בכל אחד מאיתנו ומחזירים את הצופה לבסיס, הלא הוא הלחם, המשול אל הגעגועים לבית. "כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם…"- אומרים השחקנים, ומדגישים את חשיבות המפגש בינם לבין הקהל, ואת הצורך בקשר עם הסביבה , צורך קיומי לא פחות מהצורך בלחם.
לטריילר לחצו כאן>>
תגידי תפוז | מאת שרה סיבוני ובבימויה
הצגת יחיד מרגשת ומעוררת השראה בכיכובה של השחקנית החרשת-עיוורת בת שבע רבנסרי. באמצעות שפה תיאטרלית ייחודית ומעבר תמידי בין דימויים של אורות וצללים, מציעה "תגידי תפוז" הצצה אל החיים בצלה של תסמונת אשר. על הבמה סוחפת השחקנית את הקהל למסע אל רגעי המשבר והתעלות הנפש כנערה, אישה ואם צעירה, זאת תוך מעבר בין הממשי והפנטסטי ובין העולם האישי והאוניברסאלי.
הצגת יחיד מרגשת ומעוררת השראה בכיכובה של השחקנית החרשת-עיוורת בת שבע רבנסרי. באמצעות שפה תיאטרלית ייחודית ומעבר תמידי בין דימויים של אורות וצללים, מציעה "תגידי תפוז" הצצה אל החיים בצלה של תסמונת אשר. על הבמה סוחפת השחקנית את הקהל למסע אל רגעי המשבר והתעלות הנפש כנערה, אישה ואם צעירה, זאת תוך מעבר בין הממשי והפנטסטי ובין העולם האישי והאוניברסאלי.
אדגר | מאת עופר עמרם ובבימויו
"אדגר" מגולל את סיפורו של אדם בשגרת יומו המאבד בהדרגה את חוש הראיה והשמיעה. בכדי להיחלץ מזרועותיו של החושך הגדול, ובעזרתן של שלוש מלאכיות המאירות את דרכו, הוא יוצא למסע בו הוא מתמודד עם פחדיו, מפיג את בדידותו ומגלה מחדש את תשוקותיו. במהלך המסע, הוא פוגש בחברים חדשים וכשהחושך מתחיל למלא את הארץ והדממה מוחלטת – הוא פוגש באישה.באמצעות מוזיקה מקורית וקטעי וידאו-ארט מורכבים וייחודיים, מתמסר הקהל לסיפורו של אדגר ונחשף למסעו המורכב והמרגש.
לטריילר לחצו כאן>>
"אדגר" מגולל את סיפורו של אדם בשגרת יומו המאבד בהדרגה את חוש הראיה והשמיעה. בכדי להיחלץ מזרועותיו של החושך הגדול, ובעזרתן של שלוש מלאכיות המאירות את דרכו, הוא יוצא למסע בו הוא מתמודד עם פחדיו, מפיג את בדידותו ומגלה מחדש את תשוקותיו. במהלך המסע, הוא פוגש בחברים חדשים וכשהחושך מתחיל למלא את הארץ והדממה מוחלטת – הוא פוגש באישה.באמצעות מוזיקה מקורית וקטעי וידאו-ארט מורכבים וייחודיים, מתמסר הקהל לסיפורו של אדגר ונחשף למסעו המורכב והמרגש.
לטריילר לחצו כאן>>
ילדים חורגים לאלוהים - זוכה פרס הטוני (1980) | מאת: מארק מדוף | בבימוי של נעם שמואל, תרגום: עידו ריקלין
התנגדותה של שרה נורמן, עובדת ניקיון בבית ספר לילדים חרשים, להשתמש בקול שלה, ועקשנותה לתקשר רק בשפת הסימנים, מעמידה את ג'יימס, מורה וקלינאי תקשורת צעיר ואמביציוזי בבית הספר, בפני אתגר גדול. אתגר זה מוביל לסיפור אהבה מפתיע וטעון, הנרקם בין השניים.
לתוך רומן זה, נשזרים סיפוריהן של דמויות נוספות, שומעות וחרשות, ויחד, הם מספרים סיפור מורכב, המעמת את הקהל עם שאלות רגשיות ,חברתיות ותקשורתיות, שהן חלק מהמציאות היומיומית שלנו. מה הקשר בין תקשורת, אהבה, שפה, קהילה, גברים, נשים, יחסים, הורות וחברות , לזהות האינדיווידואלית שלנו?
לטריילר לחצו כאן>>